Arama

Depo Müdürümüz Hakan Gündoğmuş ST Depolama Çözümleri Dergisi’ne Konuk Oldu

OTOMATİK ADRESLEME SİSTEMİYLE VERİMLİLİĞİ ARTTIRDI


Santa Farma Depo Müdürü Hakan Gündoğmuş, otomatik adresleme sistemi sayesinde operatörlerinin daha verimli çalışabildiklerini ifade etti.



Depolarında tüm stok hareketlerinin SAP WMS sistemi ile yürütüldüğünü söyleyen Santa Farma Depo Müdürü Hakan Gündoğmuş, “Ürün gruplarımız ve malzeme hareketliliğimiz analiz edilerek yalın üretim mantığına uygun olarak malzeme ve çalışanlar daha az hareket edecek şekilde otomatik adresleme sistemi kuruldu. Bu sayede operatörlerimiz daha az zaman harcayarak gün içinde daha verimli çalışma gerçekleştirebiliyor” dedi. 


Öncelikle okuyucularımız için kısaca şirketinizin yapılanmasını ve yakın dönem iş gündemini anlatmanızı rica ediyoruz. (ürün çeşitleri, tesisler, çalışan sayısı vs)


Santa Farma, ilaç sektöründeki 75 yıllık köklü geçmişi, kontratlı üretim tecrübesi, Avrupa standartlarındaki modern ve yüksek kapasiteli üretim tesisi ve AR&GE merkezi, çevreye ve insana duyarlı teknolojileri ve alanında uzman ekibi ile hastaların hayat kalitelerini iyileştirmek için öncü, yenilikçi ve kaliteli çözümler sunmaktadır. Santa Farma’nın hedefi, paydaşlarının ihtiyaçlarına ve stratejik tedarik planlarına önem veren yapısıyla onlara rekabet üstünlüğü sunmayı, lokal ve global ilaç firmalarının yurtiçi üretim ve ihracat için tercih ettiği kontratlı üretici olmaktır. Bu hedefler doğrultusunda yapılan yatırım ile GEBKİM OSB’de 80 bin metrekare alanda 44 bin metrekare kapalı alana sahip üretim tesisimiz ve Ar- Ge merkezimiz, Haziran 2015’te T.C. Sağlık Bakanlığı’ndan üretim izni ve GMP (İyi Üretim Koşulları) onay belgesini, 2016 yılında da EU-GMP (Avrupa Birliği İyi Üretim Koşullarına Uygunluk) sertifikasını aldı. Tesisimizde katı, yarı katı ve likit formlarında ürün üretilmektedir. Katı imalat alanında kapsül dolum, saşe dolum, toz dolum, efervesan tablet, Likit formlarda; şurup, sprey, damla formlarında ve yarı katı bölümünde krem, merhem, jel formlarında üretim yapılmaktadır. 150 milyon kutu üretim kapasitesine sahip tesis, gerektiğinde kapasite arttırma imkânına sahiptir. Kapasite artış ihtiyacı karşısında, bina içi ve bina dışı kolay büyüme imkânına sahiptir.


Çağımızın yenilikçi teknolojilerini takip eden Santa Farma GEBKİM tesisi altyapısı BMS “ Building Management System” ile yönetilip takip edilmektedir.   cGMP Güncel İyi imalat uygulamalarını sürekli olarak garanti altına alan Santa Farma bina otomasyon sistemi 21CFR Part 11 ile uyumludur. Bina yönetim sistemi HVAC otomasyonu, aydınlatma otomasyonu, soğutma grupları otomasyonu, ısıtma ve su hazırlama sistemleri otomasyonu, üretim, depo, laboratuvar, ARGE ve ofis alanlarına hizmet veren ve yöneten 20.000 otomasyon noktasından oluşmaktadır.


Santa Farma’nın hedefi; lokal ve global iş ortaklarının ihtiyaçlarına ve stratejik tedarik planlarına önem veren yapısı ile onlara rekabet üstünlüğü sunmak, yurtiçi ve yurtdışı pazarlar için tercih ettiği hizmet ve iş ortağı olmaktır.


Pandemi döneminde de hem yurtiçinde hem de yurt dışında hastalarımızın ihtiyaçlarının karşılanmasında kesintisiz olarak üretim ve dağıtım hizmeti verilmiştir. Bu dönemde öncelikle çalışanlarımızın sağlığını düşünerek tüm çalışma planlarımızı yaptık ve aynı zamanda üretim faaliyetlerimizi kesintisiz olarak devam ettirdik. Bu süreçte tesisimiz TSE tarafından denetlenerek TSE Covid 19 Güvenli Üretim Belgesi almıştır.


ST :   Markanız ülkemize alanında ne gibi ilkleri kazandırdı?


Santa Farma , ilaç sanayide 75 yıllık köklü bir kuruluş olarak sürekli yeni ürünlerin geliştirilmesi için yoğun olarak çalışarak tüm kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılayacak ürünleri halkımıza sumak için çalışmaktadır. Bu çalışmaları yaparken kullanmakta olduğumuz sistemlerde en yeni teknolojileri tercih ederek yüksek kalitede ve verimlikle üretim yapıyoruz. Üretim operasyonumuzun yanında depolama ve dağıtım süreçlerimizde aynı şekilde yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut alanlarımızı en verimli şekilde kullanmaya ve müşterilerimize en kısa sürede ve güvenilir şekilde ürünlerimizi ulaştırmaya çalışıyoruz.


Tasarımdan başlayarak ürünlerin sevkine kadar geçen süreçleri paylaşır mısınız bizimle? 


Ürünlerimiz kendi Ar-Ge merkezimizde çalışmaları başlanarak GMP gereklilikleri sağlanarak uluslararası standartları uygun olarak geliştirilir. Bu doğrultuda dünyaca kabul edilmiş Qualityby Design (QbD) yaklaşımı ile başlıca global bilim rehberleri (US-FDA, EMEA, WHO, ICH) doğrultusunda çalışmalarını sürdürülmekte ve tüm güncellemeler çalışmalara yansıtılmaktadır. Ar-Ge çalışmalarımız sonrası ürünlerimiz ticari olarak EU GMP belgeli üretim tesisimizde üretilerek tüm kullanıcılarımızın hizmetine sunulur. Hammaddenin depoya gelişinden bitmiş ürünün depodan çıkışına kadar olan tüm süreçlerimiz kontrollü şartlar altında gerçekleşir ve sürekli otomasyon sistemleri ile kontrol edilir. Ürün üretilmesinde kullanılan tüm bileşenler (hammadde/ ambalaj malzemeleri) depoya girdiği an itibariyle ortam şartları sıcaklık ve nem kontrollü alanlara alınarak kontrolleri ve kabulleri yapılır. Tüm bileşenler kalite kontrol sürecine dâhil edilir ve analizi yapılarak uygunluğu alınmış olan bileşenler sadece ürün üretiminde kullanılabilir. Hammadde ve malzemelerin depolanması / üretim süreçlerinin takibi SAP – WMS sistemleri ile otomatik olarak kontrol edilir. Hammaddelerin tartılma süreci de hata faktörünü de ortadan kaldıracak şekilde SAP sistemi ile entegre çalışan Tartım Entegrasyon sistemleri ile yürütülür. Bu işlem sonrasında hammaddeler kapalı sistemler ile imalat ekipmanlarına transfer edilmekte ve imalat işlemleri dozaj formuna bağlı olarak gerçekleştirilmektedir.  İmalatı tamamlanan tüm yarı mamul seviyesindeki ürünler ambalaj bölümlerine transfer edilerek ambalaj işlemleri primer ve sekonder olarak birbirine entegre hatlarda yapılmaktadır. Sekonder ambalaj alanında tüm üretilen kutular ITS (İlaç Takip Sistemi) ile yüzde 100 kayıt altına alınmaktadır. Üretim sonrası bitmiş ürünlerin de takibi diğer malzemelerde olduğu gibi SAP –WMS sistemleri ile takip edilerek depolanması sağlanır. 


Yeni depo, tesis ya da teknoloji yatırımı kararı nasıl veriliyor? Öne çıkan yatırım kriterleri nelerdir? 


Santa Farma‘nın misyonu ‘sürekli daha iyiyi arayarak, insan sağlığı ve yaşam kalitesi için tercih edilen çözümler sunmaktır’ ve vizyonumunuz da ‘Pazardan daha hızlı büyüyen şirket olmaktır’. Bizler bu doğrultuda sürekli gelişerek ve yeniyi arayarak en iyi çözümleri tüm hastalarımıza sunmak için var gücümüzle çalışıyoruz. İçinde yer aldığımız ilaç pazarı çok rekabetçi ve fiyat kurallarının devlet tarafından belirlendiği çok zor bir pazar olduğu için yapacağımız ürün yatırımlarında öncelikle kullanıcılarımızın hayatını daha konforlu hale getirecek sonrasında da firmamız için sürdürülebilirliği yüksek ürünleri tercih ediyoruz. Teknoloji yatırımlarımız ise güncel gelişmelere paralel olarak üretim, satış, lojistik ve satın alma süreçlerin tamamında verimliliği ve şirket kaynaklarını en iyi şekilde kullanılmasını sağlayacak şekilde sürekli devam etmektedir.  



Yakın dönemde depolarınızda ne tür bir yatırıma imza attınız? Ne gibi avantajlar sağladı? 


Depolama alanlarımız 6 bin 500 metrekaredir ve 10 bin 550 palet kapasitelidir. Depomuz da yeni üretim tesisimiz ile beraber yapımı tamamlanmıştır. Depo içerisinde tüm sistemlerimiz elektronik takibi sağlayacak teknolojik alt yapıya sahiptir. Kurulu sistemlerimizle öncelik iş güvenliği sağlayarak her türlü riski ortadan kaldırmaya çalışıyoruz aynı zamanda da sağlığa hizmet ettiğimiz ürünlerimizin de güvenli olarak saklanmasını ve kullanıcılarımıza ulaştırılmasını sağlıyoruz. ERP sistemleri ile performansımızı anlık takip ederek gelişime açık alanları hemen tespit edip bu sayede çok hızlı aksiyon alarak verimliliğimizi artırıyoruz. 


İç lojistik süreçlerinizde ve depolarınızda ne tür teknolojiler kullanılıyor? 


Tüm stok hareketlerimiz SAP WMS sistemi ile yürütülmektedir. Sistemin kuruluş aşamasında ürün gruplarımız ve malzeme hareketliliğimiz analiz edilerek yalın üretim mantığına uygun olarak malzeme ve çalışanlar daha az hareket edecek şekilde otomatik adresleme sistemi kuruldu. Bu sayede operatörlerimiz daha az zaman harcayarak gün içinde daha verimli çalışma gerçekleştirebilmektedir. Depo alanlarımızın sıcaklık ve nem şartları 7/24 BMS sistemi ile otomatik olarak kontrol edilir. Ürettiğimiz tüm ilaçlarında satış ve dağıtım takibinin sağlanması için gerekli olan ITS sistemi diğer sistemlerimizle entegre olarak çalışmaktadır. 



Depolarınızdaki ekipmanlarda tercih yerli mi yabancı mı oluyor? Neden? 


Ekipmanlarımızın alımında öncelikle ekipmanın güvenli olarak çalışabilmesine, sağlamlığına ve sürekli servis hizmeti vermesi gibi kritik konulara bakıyoruz. Faaliyetlerimizin kesintisiz ve verimli olarak sürdürebilmesini sağlayacak şartları yerine getirebilecek tedarikçiler ile çalışmayı tercih ediyoruz. 


Depo yönetim yazılımlarınız ve ERP entegrasyonu üretim süreçlerine ne tür katkılar sağlıyor? 


Üretim tesisimizde ERP sistemi tüm faaliyet alanlarımızda kullanılmaktadır. Üretim ve depolama operasyonlarının yürütülmesi tamamen ERP sistemler ile gerçekleştirilir. Malzemelerin depoya kabulü, üretimde kullanılması ve ürünün dağıtım aşamalarında sıfır hata ile işlem yapmak durumundayız. Tüm süreç adımlarında kurulu ERP sistemlerimizle kontrolleri aktif olarak sağlıyoruz. Bizim hedefimiz yaptığımız işi ilk seferinde ve doğru olarak yapmaktır. Bunun için insan hatalarını da önleyecek şekilde ERP sistemlerini kullanıyoruz. Kurulu sistemlerimiz bizim doğru ve verimli üretim yapmamız için gerekli temel gerekliliklerimizden biridir. ERP sistemleri ile tüm süreç adımlarımıza ait performans ölçümlerini yapabiliyoruz. Bu sayede iyileştirme alanlarımızı da görme imkânımız oluyor. Sürekli iyileştirme çalışmalarımızla ve bu sürece gönülden katılan çalışanlarımız ile mükemmele doğru yol almaya çalışıyoruz. 


ST :   Sanayinin Dijital Dönüşümü vizyonunuz nedir? Varsa pilot uygulamalarınızdan bahseder misiniz?


Sürekli iyileştirme ve geliştirmelerin sağlanabilmesi için yaptığımız faaliyetlerin sürekli olarak ölçülmesi ve değerlendirilmesi gereklidir. Digitalleşme sanayi gelişimi ile birlikte sürekli olarak tüm endüstri kollarında verimliliği ve hatasız olarak çalışmaları yerine getirmeyi sağlayacak en önemli dönüşüm olacaktır. Digitalleşmenin önemini Pandemi dönemi yoğun olarak hep beraber test ettik. Bu dönüşüme erken başlamış firmalar bu süreçte çok daha fazla öne çıktı ve faaliyetlerine kesintisiz devam edebildi. Santa Farma olarak bizde tüm süreçlerimizde digital dönüşüm için alt yapımızı güçlendirmeye ve yaptırım yapmaya devam ediyoruz. Digital çözümler üreterek faaliyetlerimize kesintisiz olarak devam etmekteyiz.


Sağlık Çalışanı Mısınız?

Sağlık çalışanları haricindeki kişilerin bu bölüme girmemeleri ve sitemizin diğer sayfalarına geri dönmeleri önerilmektedir. Bu bölüme girmek için lütfen bir sağlık çalışanı olduğunuzu onaylayınız.

Evet Hayır